As organizações de hoje são frequentemente desatentas do conhecimento que produziram e são normalmente desavisadas sobre quão valioso pode ser este conhecimento para o desenvolvimento organizacional. Para ser competitivo no mundo atual, o desafio é estabelecer uma plataforma para a gerência deste conhecimento que possibilite que os recursos de uma organização estejam assegurados e sejam acessíveis quando necessário. Com a LogicalDOC, as pessoas dentro da organização, assim como empregados, vendedores ou clientes fora do escritório, podem todos participar e contribuir com os recursos da corporação.
Pare com o caos de informações
A natureza da maioria dos conteúdos corporacionais existem em formatos de dados não estruturados, e a maioria dos profissionais de negócios gastam até 2 horas por dia procurando por informações de que eles precisam pra fazer seu trabalho. A rapidez no encontro das informações é um elemento essencial para a eficiência do negócio. Como um sistema de gestão do conhecimento, a LogicalDOC melhora o encontro das informações ao fornecer, além da indexação de conteúdo, toda a segurança de que você precisa para evitar gastar tempo e recursos valiosos ao procurar e recriar estas informações.
Decisões serão feitas mais rapidamente e serão baseadas na sensibilização de todos os fatos relevantes e relacionados. Um tempo precioso que poderia de outro modo ser gasto procurando por arquivos em gabinetes e discos compartilhados, é na verdade salvo para resolver problemas mais sérios e produtivos em seus negócios.
Mais Informações Reserve um Demo
Construir Armazenamento Conhecimento
Repositório central – O conhecimento explícito estruturado em organizados e hierárquicos documentos/pastas/espaços de trabalho
Software de gestão do conhecimento é toda sobre compartilhar e armazenar a experiência coletiva acumulada, e compreender as técnicas, processos e operações da organização. Ele trata o conhecimento como um recurso vital e fator chave na Capital Intelectual e profissionais de recursos humanos Permite que as pessoas influenciar a gestão.
Manage Knowledge Life-Cycle
This structure views all of the information management processes of an organization as knowledge processes. With this view, the business processes will involve disseminating, creating, applying, and renewing the information towards organizational survival and sustenance. Essentially, it focuses on making the right things rather than making things right. The main principle is what was best yesterday cannot be taken for granted as what is best today or tomorrow. Nevertheless, double-loop learning, the relearning and unlearning process, is needed in the design of the organizational knowledge life cycle, and due to the fast changing pace of tomorrow, is necessary for companies to thrive. To cope with business environment changes, organizations constantly need to re-assess their core business management procedures for continuing effectiveness.
Share and Re-Use Corporate Knowledge
With the help of a document management system you are able to quickly find existing information and re-use its content in project reports, documents, RFQs, offerings, and all other recurring document programs. It will give you a facility to share documents among members whether or not they are present in one location or hundreds.
Eliminating the Staff Training Time
Reduce a large amount of staff training time by using LogicalDOC, and give new employees a fast, hands-on approach to learning. Upload your company’s documents and procedures, which will then be indexed, and directly searchable. You can assign different privileges to different users. The information saved in a document management system can be printed or exported to several formats. You can assign these knowledge items to newcomers or employees for reading, self-training, and learning purposes.
Organizations must be competitively conscious to successfully implement a system for knowledge management. LogicalDOC provides a software platform that merges the best practices of an archived organization with the actions made by its members based on given criteria. It allows companies to balance, check-in with, and renew its best practices by separating and connecting the actions made by its members. This is where intellect, organization, innovation, and creativity come into the picture. By replacing traditional knowledge sharing processes that coincide with the life-cycle and patterns of a business, such as system training, the well-being, performance, and effectiveness of all employees will be enhanced.